Παρασκευή, 25 Μαΐου 2012

ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΠΕΣ

Επιμέλεια :
Κοκκίνου Μαρία
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Προϊσταμένη τμήματος Διατροφής Ιατρικού Διαβαλκανικού Κέντρου
Επιστ. Συνεργάτης MediDiatrofi
Μέλος του Ινστιτούτου Διατροφικών Μελετών και Ερευνών

Αν και πολλοί πιστεύουν ότι στις διακοπές είναι αναπόφευκτη η αύξηση βάρους, η αλήθεια είναι ότι το καλοκαίρι είναι ιδανική περίοδος για να κάνει κανείς δίαιτα. Οι υψηλές θερμοκρασίες επιβάλλουν ελαφριά κουζίνα και αρκετούς δροσιστικούς χυμούς,  συνήθειες που δεν διαφέρουν πολύ από τις αρχές της σωστής διατροφής. Μειώνεται η όρεξή μας και νιώθουμε ότι χορταίνουμε με λιγότερο φαγητό. Ας  το εκμεταλλευτούμε λοιπόν!

Αυτό που θα πρέπει να έχετε πρώτα απ΄ όλα στο μυαλό σας είναι η αυξημένη κατανάλωση υγρών (νερού και χυμών). Ο οργανισμός έχει ανάγκη το νερό περισσότερο από ποτέ. Η αυξημένη θερμοκρασία προκαλεί μεγαλύτερη εφίδρωση και διαταράσσεται η ισορροπία των υγρών στο σώμα. Το νερό (1-2 λίτρα ανά ημέρα) διατηρεί τη θερμοκρασία του σώματος σταθερή και εμποδίζει την αφυδάτωση.

Καταναλώστε φρέσκα φρούτα και λαχανικά όχι μόνο για την υπέροχή μυρωδιά και γεύση τους αλλά και γιατί είναι πλούσια σε φυτικές ίνες (προτιμότερο να καταναλώνονται με τη φλούδα) και έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό. Οι φυτικές ίνες βοηθούν στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας που παρατηρείται συχνά στις διακοπές λόγω αλλαγής μέρους και καθημερινότητας.

Θα πρέπει να τρώτε απαραίτητα ένα καλό πρωινό, ακόμη και αν ξυπνάτε πολύ πιο αργά απ’ ότι συνήθως. Μια μερίδα γαλακτοκομικού με δημητριακά ολικής αλέσεως , παραδοσιακή μαρμελάδα ή μέλι της περιοχής θα σας τονώσουν αρκετά και θα σας βοηθήσουν να αποφύγετε λιπαρά σνακ όπως κρουασάν, κασερόπιτες, τυρόπιτες κ.α.

Μάθετε να τσιμπολογάτε έξυπνα. Το πιο συνηθισμένο πράγμα στις διακοπές είναι το φαγητό στο «πόδι». Ξεγελάστε την πείνα σας με ένα γιαούρτι ή 1-2 φρούτα ή μια σαλάτα και περιορίστε τα κυρίως γεύματα σε ένα την ημέρα (μεσημέρι ή βράδυ). Είναι σίγουρο ότι η ζέστη και η επιθυμία για κολύμπι θα σας αποτρέψουν από το να φάτε κάτι με πολλά μπαχαρικά, σάλτσες και λίπη καθώς και από το να καταναλώσετε αλόγιστες ποσότητες φαγητού. Ψητά ψάρια ή θαλασσινά είναι η καλύτερη επιλογή της εποχής καθώς απολαμβάνετε την μοναδική  θέα της θάλασσας.

Μια γρανίτα, ένα ζελέ, ένα παγωτό με λίγα λιπαρά, ξερά φρούτα ή γλυκό του κουταλιού είναι μερικές από τις επιλογές που  θα ολοκληρώσουν τη γλυκιά διάθεση που έχετε το καλοκαίρι και ιδιαίτερα στην περίοδο των διακοπών.

Εκμεταλλευτείτε τις ατέλειωτες ώρες που είστε στην παραλία και τη θάλασσα παίζοντας ρακέτες ή κάνοντας ασκήσεις μέσα στο νερό, ξεκινήστε τις βραδιές σας με περπάτημα και  στη συνέχεια χορέψτε με την ψυχή σας

Επωφεληθείτε από την απουσία ψυχολογικών πιέσεων, επιλέξτε τον προορισμό και την παρέα που σας ταιριάζει, γεμίστε τον εαυτό σας με ενέργεια και δύναμη από γευστικές ,θρεπτικές τροφές έχοντας μόνο λίγες και  απλές συμβουλές κατά νου και  απολαύστε την ξενοιασιά των διακοπών με λιγότερα κιλά χωρίς να κοπιάσετε!