Τετάρτη, 18 Απριλίου 2012

Ποια η σχέση της διατροφής με τα μαλλιά μας ?

Σύνταξη :
Κυριακή Γούτα
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος 
Επιστημονική Συνεργάτης MediDiatrofi



  

 Γνωρίζοντας την τρίχα...

 Η δομή της τρίχας εξαρτάται από την παραγωγή της κερατίνης  μίας πρωτείνης που σε μεγάλο βαθμό αποτελείται από κυστίνη . Η κυστίνη είναι ένα αμινοξύ που κάνει την τρίχα εξαιρετικά ανθεκτική και ελαστική .

 Βιταμίνες που ενισχύουν την ποιότητα της τρίχας .....

 Βιταμίνη Α : είναι λιποδιαλυτή βιταμίνη , βρίσκεται στο συκώτι , τα γαλακτοκομικά , στις σαρδέλες , στο σολομό , στον κρόκο του αυγού , σε ηπατέλαια  . Τα καροτένια είναι μια καλή πηγή βιταμίνης Α και βρίσκεται στα καρότα , τα βερίκοκα , την ντομάτα , τα σπανάκι , το πεπόνι , το ροδάκινο , όπως επίσης στα φρούτα και τα λαχανικά που έχουν έντονο πράσινο ή πορτοκαλοκόκκινο χρώμα . 
ΠΡΟΣΟΧΗ !!!  Σημαντικές είναι οι απώλειες σε βιταμίνη Α κατά την αφυδάτωση των τροφίμων .

Βιταμίνη C : είναι υδατοδιαλυτή ,είναι αναγκαία για την σύνθεση του κολλαγόνου , είναι ισχυρό αντιοξειδωτικό , αυξάνει το ποσοστό απορρόφησης του σιδήρου στο έντερο. Βρίσκεται στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά όπως πιπεριά , λάχανο , ντομάτα , κουνουπίδι , μαιντανός , εσπεριδοειδή , ακτινίδιο , φράουλα , ροδάκινο  . Στα ζωικά τρόφιμα η περιεκτικότητα είναι μικρή και κατά την παστερίωση χάνεται ένα μέρος της .  ΠΡΟΣΟΧΗ ! Η θερμική επεξεργασία και η οξείδωση καταστρέφουν την βιταμίνη C .

Βιταμίνη Β12 : είναι υδατοδιαλυτή , συμμετέχει στο σχηματισμό των ερυθρών αιμοσφαιρίων . Η δουλειά των ερυθρών αιμοσφαιρίων είναι η μεταφορά οξυγόνου από τους πνεύμονες σε όλους τους ιστούς του ανθρωπίνου σώματος , όπως είναι και τα μαλλιά . Η ανεπάρκεια Β12 οδηγεί σε μαλλιά θαμπά , εύθραστα και αυτό συμβαίνει λόγο της απουσίας οξυγόνου . Πηγές Β12 είναι όλα τα ζωικά τρόφιμα και κυρίως τα εντόσθια ,όπως επίσης και τα γαλακτοκομικά προιόντα που έχουν υποστεί βακτηριακή ζύμωση .

Ψευδάργυρος : ο αποστολή του ψευδαργύρου είναι σπουδαία . Συμμετέχει στον μεταβολισμό και τη σύνθεση νουκλεικών οξέων , πρωτεινών ( βασικός ο ρόλος του στην σύνθεση της κερατίνης ) ,  βοηθά την ανάπτυξη , την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού , τη σεξουαλική ανάπτυξη . Η ανεπάρκεια ψευδαργύρου μπορεί να έχει επιπτώσεις ακόμα και στην μερική  ή ολική απώλεια τους . Πηγές ψευδαργύρου διατροφή πλούσια σε πρωτείνες δίνουν επαρκείς ποσότητες ψευδαργύρου . Τα οστρακόδερμα , τα μαλάκια , τα εντόσθια , το κρέας , τα σύκα , τα μανιτάρια , το φύτρο δημητριακών , τα μη αποφλοιωμένα δημητριακά και οι ξηρού καρποί .

Ασβέστιο : ρόλος του ασβεστίου είναι να βοηθήσει να μακραίνουν τα μαλλιά χωρίς να σπάνε και να είναι θαμπά και άτονα . Τροφές που δίνουν ασβέστιο τυριά , ψάρια , καρύδια , γάλα , αυγά , φρούτα

Σίδηρος : είναι απαραίτητος για την μεταφορά οξυγόνου από τους πνεύμονες στους ιστούς. Βρίσκεται σε πράσινα φυλλώδη λαχανικά , σπανάκι , θαλασσινά , συκώτι , όσπρια , σύκα .

Οι δίαιτες χαμηλών θερμίδων είναι δυνατόν να μας οδηγήσουν σε θαμπά . ευθραστα , αδύναμα μαλλί ακόμα και σε πτώση αυτών . Είναι καλό να ακολουθείτε διαιτολόγια που είναι εξατομικευμένα και αφορούν τον κάθε ένα σας ξεχωριστά έτσι ώστε να αποφευχθούν προβλήματα. Η περίοδος αυτή λόγο της έκθεσης του σώματος μπορεί να οδηγήσει σε ακραίες καταστάσεις και εφαρμογή διατροφών που υπόσχονται γρήγορη απώλεια πολλών  κιλών χωρίς όμως να προειδοποιούν για τις επιπτώσεις .

Μια ισορροπημένη διατροφή που περιλαμβάνει όλες τις κατηγορίες τροφών , μεγάλη κατανάλωση νερού , τακτικών γευμάτων και αρκετών φρέσκων τροφών ( φρούτων και λαχανικών ) θα επιτύχει την υγεία των μαλλιών μας και όχι μόνο.