Τρίτη, 3 Απριλίου 2012

Πείτε "όχι" . . . .στο άγχος !



Συντάκτης: 
Τίνα Αντωνίου                                                      
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Επιστημονική Συνεργάτης MediDiatrofi 



Το άγχος σχετίζεται πάντοτε με ένα συγκεκριμένο ή αόριστο συναίσθημα ότι κάποιος, ή κάτι, μας απειλεί.
Όταν αισθανόμαστε άγχος, πολλές φορές καταφεύγουμε σε διάφορες άλλες παρηγοριές για να ξεχαστούμε. Καλύτερα όμως θα ήταν αν αφήναμε το άγχος που νιώθουμε να μας μιλήσει, ώστε να αντιληφθούμε και συνειδητά τι είναι αυτό που μας φοβίζει.
Το άγχος, αποτελεί ένα κομμάτι της καθημερινής ζωής, στη σύγχρονη κοινωνία. Είναι η καθημερινή εμπειρία της υπερέντασης, της πίεσης του χρόνου και της προσπάθειας που καταβάλλουμε για να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις που μας επιβάλλονται στη δουλειά και το σπίτι.
Από την άλλη, άλλοι παίρνουν δύναμη από την αδρεναλίνη που συνοδεύει το άγχος, ενώ άλλοι νιώθουν συνέχεια ένταση και πίεση.
                                          
Υπάρχουν τρόποι που μπορούν να σας βοηθήσουν να μειώσετε τα επίπεδα του άγχους σας:

·         Μάθετε να ελέγχετε τις σκέψεις που σας προκαλούν άγχος. Αποσπάστε την προσοχή σας από τα δυσάρεστα συμπτώματα του άγχους και ασχοληθείτε με κάτι άλλο.
·         Προσπαθήστε να αντικαταστήσετε τις αρνητικές σκέψεις με θετικές. Πάντα υπάρχει κάτι θετικό να σκεφτείτε.
·         Μάθετε τρόπους για να επιλύετε αποτελεσματικά τα προβλήματά σας. Πρέπει να περιμένετε δυσκολίες και να είστε έτοιμοι να τις αντιμετωπίσετε. Μην τις αφήνετε να σας παρεμποδίζουν τη ζωή σας. Περιμένετε το χειρότερο και το παρόν θα γίνει ευκολότερο.

Μερικές χρήσιμες συμβουλές:
  • Κάντε έναν κατάλογο με ο,τιδήποτε σας προκαλεί άγχος. Αν εντοπίσετε τι σας προκαλεί άγχος θα έχετε κάνει μεγάλη πρόοδο. Προσπαθήστε να χαλαρώνετε σε αυτές τις καταστάσεις.
  • Είστε σωματικά δραστήριοι; Το ποδήλατο, το γρήγορο περπάτημα ή το κολύμπι είναι ιδανικοί τρόποι για να μειώσετε την ένταση που προκαλείται από το άγχος, ενώ επιπλέον, θα κοιμάστε καλύτερα!
  • Βρείτε χρόνο για κοινωνικές δραστηριότητες. Μιλάτε με τους φίλους σας ή άλλα δικά σας πρόσωπα.
  • Διαθέτετε χρόνο για να ηρεμείτε, ακόμα κι αν είναι μόνο 10 λεπτά. Προσπαθήστε να διαβάζετε, να κάνετε μπάνιο ή κάτι άλλο που απολαμβάνετε. Αν δουλεύετε, κάντε οπωσδήποτε διάλειμμα για μεσημεριανό γεύμα.
  • Δοκιμάστε τα μαθήματα γιόγκα ή χαλάρωσης
  • Δοκιμάστε απλές ασκήσεις αναπνοής ή τεντώματα. Μπορείτε να τις κάνετε ανά πάσα στιγμή
  • Μην προσπαθείτε να κάνετε πολλά πράγματα ταυτόχρονα. Ιεραρχήστε τις δουλειές σας και προσπαθήστε να τις οργανώσετε από πριν αντί να τα αφήνετε όλα για την τελευταία στιγμή.
  • Μάθετε να λέτε ΟΧΙ σε περισσότερη δουλειά ή απαιτήσεις.
  • Τρώτε και πίνετε υγιεινά χωρίς να βιάζεστε
  • Συχνά, οι άνθρωποι πίνουν ή καπνίζουν για να αντιμετωπίσουν το άγχος. Αυτές, όμως, είναι βραχυπρόθεσμες λύσεις που πιθανόν να βλάψουν την υγεία σας. Προσπαθείτε να μην πίνετε πολύ αλκοόλ και κόψτε το κάπνισμα!

Υ.Γ: Λέμε . . ."ΝΑΙ" στη χαρά και σε ο,τιδήποτε μας γεμίζει, λέμε "ΟΧΙ" στο άγχος και τη καταπίεση συναισθημάτων.