Κυριακή, 11 Μαρτίου 2012

Προσοχή στις Πρωτεϊνικές Δίαιτες




Συντάκτης:
Τόνι Νζέϊμ
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Επιστημονικός Συνεργάτης MediDiatrofi.gr




Πρωτεϊνικές, κετονικές ή «χημικές» είναι οι δίαιτες που περιέχουν πολλές πρωτεΐνες (κρεατικά, ψάρια, γαλακτοκομικά) και λίγους ή καθόλου υδατάνθρακες (ζυμαρικά, ψωμί, φρούτα, δημητριακά, λαχανικά). Ιδιαίτερα δημοφιλείς πρωτεϊνικές δίαιτες είναι η Atkins, η δίαιτα της ζώνης, η Sugar Busters και οι δίαιτες Stillman, οι οποίες υπόσχονται γρήγορη απώλεια βάρους. Οι δίαιτες αυτές είναι ιδιαίτερα επικίνδυνες για τον οργανισμό μας για τους εξής βασικούς λόγους:
·        Λόγω της υψηλής περιεκτικότητας τους σε λιπαρά μπορούν να έχουν μακροπρόθεσμα βλαβερά αποτελέσματα στο καρδιαγγειακό σύστημα.
·        Σε πάσχοντες από διαβήτη μπορούν να επιταχύνουν την εξέλιξη της διαβητικής νόσου.
·        Μπορεί να αυξήσουν το πρωτεϊνικό φορτίο στους νεφρούς και να μεταβάλλουν την ισορροπία οξέων στον οργανισμό, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια ιχνοστοιχείων από τα αποθέματα των οστών.
·        Είναι δίαιτες που στηρίζονται στη παραγωγή κετόνων. Οι κετόνες είναι όξινες ουσίες που παράγονται από το ήπαρ, όταν ο οργανισμός διασπά τα μόρια του λίπους για να τροφοδοτηθεί με γλυκόζη (υδατάνθρακας) την οποία στερείται. Ο εγκέφαλός μας «τρέφεται» με γλυκόζη, έτσι όταν δεν υπάρχει επαρκή  ποσότητα γλυκόζης στον οργανισμό, ο εγκέφαλός μας «τρέφεται» με κετονοσώματα τα οποία μπορούν να προκαλέσουν απώλεια μνήμης και αλλά ανεπανόρθωτα προβλήματα στον εγκέφαλο.
·        Δεν υπάρχει μόνιμο αποτέλεσμα αδυνατίσματος αλλά αντίθετα τα κιλά που χάθηκαν μπορούν να ξαναποκτηθούν γρήγορα, αρκετές φορές και περισσότερα μόλις διακόψετε τη δίαιτα.